המדריך למוזיקאית העצמאית

תחשבו על זה ככה: מי שנתקל בכם ברשת, צריך להתאהב בכם מספיק כדי לחפש אתכם בחיים האמיתיים. מי שנתקל בכם בחיים האמיתיים, צריך למצוא אתכם בקלות ברשת ולהיות שלכם לנצח. כל הרשתות החברתיות, ללא יוצא דופן, מנסות ללמוד מהו התוכן שאנשים רוצים לצרוך ולקדם אותו באגרסיביות, כך שהרעיון הוא לא לדחוף במלא כסף ובכוח תוכן בינוני או משעמם לתוך הגרון של אנשים, אלא ללמוד איזה מין תוכן מעניין *אתם* יכולים לספק ולתת לאלגוריתם להמשיך משם. זה אגב לא אומר שלא צריך לקדם בתשלום, זה אומר שצריך לקדם בתשלום את הדברים הנכונים. אבל עוד נגיע לזה. 


נתחיל בהתחלה: אתם צריכים להראות טוב, בכל מקום, כל הזמן. ולא, אני ממש לא מדברת על איך אתם מתלבשים. הרשתות החברתיות שבהן אתם צריכים להיות קיימים, נכון ל2020, הן במינימום פייסבוק ואינסטגרם למתקדמים - טוויטר, טיקטוק ויוטיוב (כפלטפורמת תוכן ולא רק להפצה של המוזיקה שלכם). 


הרושם הראשוני שהעמוד שלכם יוצר הוא קריטי. עוד לפני הפוסט המצחיק או הקליפ המושקע, אנשים נתקלים קודם בתמונת הפרופיל ובקאבר - הם חייבים להראות מקצועיים, מושכים ואקטואליים. יש לבדוק את הנראות גם בדסקטופ (מחשב) וגם במובייל (טלפון), ולוודא שמאיפה שלא נכנסים, מתי שלא נכנסים, זה נראה מצוין. 

עכשיו לתוכן: לכל אחת מהרשתות הללו יש אופי אחר, כלומר, המשתמשים בהן ניגשים אליהן אחרת ובציפייה לקבל דברים שונים. אופן השימוש, השפה, הרגש השולט בשיח והתוכן עצמו שונים. לפני שאתם מקימים לעצמכם עמוד, או מחדשים את העמוד הקיים, אני מציעה לבחון את השאלה הגדולה: מה הופך תוכן ספציפי ברשת ספציפית למצליח? ומה הופך יוצר תוכן למצליח? שימו רגע בצד את מה שקורה בפיד הנוכחי שלכם, כי יש סיכוי שהוא לא רלוונטי כלל ותתחילו לחפש תוכן שמקבל הרבה תשומת לב. אני לא מדברת על פוסטים של סלבס שממילא מעניינים את הציבור וגם לא על מחשופים וביקיני. אני שולחת אתכם לחפש יוזרים, לאו דווקא מוזיקאים, שמפרסמים תוכן מצליח (מאות לייקים לפחות) שאתם מרגישים שמעניין ורלוונטי לכם, גם בתור קהל וגם כהשראה לתוכן שאתם יכולים לייצר. 

מוזיקה, לצערי, לא מספיקה. רמת הקשב והעניין שנדרשות מגולש כדי שהוא אשכרה יצפה במוזיקה שלכם, הן בקצה הגבוה ביותר של הסקאלה. פי כמה וכמה מאשר לקרוא כמה משפטים או לראות תמונה. בדיוק כפי שאף אחד לא יגיע להופעה שלכם, רק כי הוא ראה פוסטר ברחוב - אף אחד לא יאזין למוזיקה שלכם, רק כי הוא ראה תמונה של הכלב שלכם. אבל יש לסיפור הזה גם צד חיובי: מי שאתם ברשת, צריך להיות המשך של מי שאתם במוזיקה ומי שאתם בחיים והחיפוש אחרי התוכן המדויק לכם, אם יתבצע ברצינות, הוא למעשה חיפוש עצמי שיגלוש גם אל הבמה וגם אל השירים. כשמעלים תוכן לאורך זמן, אי אפשר לזייף. כמו שיוטיובריות טיפוח יעלו וידאו גם של תספורת גרועה במיוחד, גם אתם צריכים להפנים - מי שאתם זה מי שאתם, זה מה שיש לכם וזה לא בהכרח מעט. 

טיפ של אלופים: נסו להעלות תוכן מושקע ומעניין כ-3 פעמים בשבוע. עוד ממה שעובד, פחות ממה שלא עובד. אל תטחנו את השכל, לא בכמות הפוסטים ולא בתגובות. אל. תריבו. עם. אנשים. באינטרנט. זה אלים, זה לא מוביל לשום מקום וזה נראה ממש גרוע מהצד (עצה שהייתי נותנת לכל המין האנושי ולא רק למוזיקאים). 

הרשמו לרשימת התפוצה