top of page

המדריך למוזיקאית העצמאית

אני אתחיל בחדשות הרעות: אף אחד לא רוצה לשמוע את המוזיקה שלכם. 

זה היה נכון כבר ב2011, אבל כמות המוזיקה שיוצאת היום היא באמת מסחררת. גם אם אף אמן לא יוציא יותר כלום, עדיין תהיה לנו מוזיקה חדשה להאזין לה במשך כמה מאות שנים. כל גולש תמים ברשת מותקף במודעות על השיר החדש והמדהים של האמן הכי מסעיר שהוא לא שמע עליו בחיים, בבקשות קורעות לב להאזין, לשתף, להפיץ, לחבב, להצטרף, לתמוך, לחגוג ושם הפועל שנוא עלי מכולם - ״להתמכר״. 

לכן אף אחד לא רוצה לשמוע את המוזיקה שלכם. יתרה מזאת - רוב האנשים לא רוצים לשמוע את המוזיקה החדשה של אף אמן, כולל אמנים אהובים וידועים. כל מי שמעוניין בקריירה אמיתית במוזיקה, מוטב שיפנים את זה ויפה שעה אחת קודם. אלו החדשות הרעות. החדשות הטובות הן שזה בדיוק מה שיגרום לכם לגדול, להשתפר ולהיות האמנים הכי טובים שאתם יכולים להיות. 

״It's not about you, it's about them.״ אמר לאונרד כהן. הקריירה הזאת, כמו כל קריירה, לא סובבת סביב מה עושה לכם נעים. זה ממש לא אומר שהמוזיקה או ההופעה או הנוכחות שלכם ברשת, חייבת להיות קליטה, קלילה או מיינסטרימית (מה שזה לא אומר), אלא שהיא חייבת לדבר למישהו ולא רק לעצמכם. אתם כותבים? תכתבו ותלחינו מאה שירים ואז נדבר. אתם שרים? הזמרים הכי טובים שאתם מכירים לקחו וממשיכים לקחת שיעורי פיתוח קול. מנגנים? אף אחד עוד לא מת מלהתאמן כל יום. אחרי כל זה תצטרכו לשכלל את הכישורים הטכניים שלכם, כמו גם שיווק, צילום, עיצוב ושליטה כללית בכל פלטפורמה רלוונטית. 

הרצון להיות טובים יותר חייב לנצח את האגו, התסכול, העייפות, האכזבה או הנוחות.

אז במילותיו המעודנות של אבא שלי: ״תוציאו את האצבע מהתחת ותתחילו לעבוד״

(סליחה על זה). 

bottom of page