המדריך למוזיקאית העצמאית

לכל מוזיקאי יש איזו פנטזיה על הקהל הספציפי שהוא היה רוצה לראות אצלו בהופעות - הניחו לה ויפה שעה אחת קודם. יכול להיות שמי שיאהב את המוזיקה שלכם הן סבתות מעפולה או ילדים בני 12 מהוד השרון. יכול להיות שמי שיאהב את המוזיקה שלכם, אוהב גם מוזיקה שאתם מתעבים - זה שיעור מצוין לאגו שלכם ואם המוזיקה שלכם מדברת אל אנשים ששונים מכם, זה דבר מאוד מאוד משמח. להפנים שאתם לאו דווקא נתפסים כמו שאתם חושבים או רוצים, יהיה לא רק טיפול פסיכולוגי מצוין בחינם, אלא גם מקפצה קדימה לאומנות שלכם ולהתנהלות שלכם. כל זה רלוונטי מאוד גם לפרק היח״צ שיגיע בהמשך.

 

כל עוד אתם לא ביונסה (ותכלס גם כשכן), כל אדם שנוסף לקהל הפוטנציאלי שלכם, הוא אוצר יקר וצריך להתייחס אליו ככזה: נסו לענות לכל מי שמגיב לכם או שולח הודעות, נסו לקבל בחיוך וברצון כל מי שניגש אליכם בסוף הופעה (לפעמים זה קשה, אני יודעת!) ואם יש אנשים שמגלים בכם עניין עקבי, מגיבים לכם לעיתים קרובות ומגיעים להרבה הופעות - הכירו אותם בשם, והקפידו לשאול לשלומם - זה לא שיווק, זה פשוט נימוס בסיסי. 

להתחיל בקטן זה לא כזה רע: ככל שהקהל הוא קבוצה קטנה יותר של אנשים, כך הם ירגישו מחויבים יותר להפיץ את הסוד שהוא אתם בעולם, ובכלל - ככל שאנשים ירגישו שהם באמת יכולים לעזור לכם - כך הם יותר ישמחו לעשות זאת. 

 

את הקשר ביניכם לבין הקהל אפשר לטפח בכל אופן שתרצו ובכל פלטפורמה, הנה כמה רעיונות: מיילינג ליסט, קבוצה סודית בוואטסאפ, חשבון פרטי באינסטגרם וכדומה. הרעיון הוא להציע תוכן נוסף וייחודי, אך ורק עבורם ולהשקיע בהם במסירות ובנדיבות - אלה בעלי המניות שלכם. הם אולי לא ירוויחו כסף אם הקריירה שלכם פתאום תתפוצץ, אבל הם ירגישו פאקינג מדהים שהם היו אתכם שם מההתחלה. 

 

טיפ של אלופים: אל תתביישו לבקש עזרה. זה יכול להיות בשיתוף של פוסט, בעזרה טכנית או בהשאלה של יוקלילי. כמובן, אם לא תדעו להכיר תודה, ואם כל פוסט שלכם יהיה טקסט מתבכיין שדורש לייקים, זה לא יעבוד, אבל כשאתם מנהלים קשר אמיתי, אנושי, עם אנשים שאוהבים את המוזיקה שלכם, אתם יכולים לדבר איתם רגיל - כמו אל אנשים. קשר כזה גם יוכל להבשיל בעתיד לקמפיין מימון המונים, אבל הוא מתחיל בלספר לאנשים מה עובר עליכם. אם יש מי שבאמת רוצה לדעת - הרווחתם בענק. 

הרשמו לרשימת התפוצה