הרשמו לרשימת התפוצה

לאלף את הסוסים

אלבומה השלישי של איה כורם הוקלט בנסיבות מאתגרות ביותר: כורם שנמצאת באותה התקופה עמוק בתוך סכסוך עם חברת התקליטים ״עננה״, מחליטה לממן בעצמה הפקה של אלבום עצמאי שלא ברור מתי והאם יראה אור. במקביל, היא כותבת בלוג על תהליך ההפקה. תוך כמה חודשים הבלוג יהפוך להיות מקור המידע המהימן הראשון בארץ המספק אינפורמציה על תהליך הפקת אלבום עצמאי וכורם, יחד איתו, הופכת ללוביסטית נלהבת של מוזיקה בהוצאה עצמית.

את האלבום מפיקים יחד גיל לואיס ותומר לנצינגר, המעניקים לשיריה של כורם צליל אפל ומחוספס יותר. בין השירים הבולטים באלבום: ״שש ועשרים״, שיר אהבה שכורם שרה בלשון זכר, ״רונה אומרת״, ובו כורם מותחת ביקורת קשה על עצמה, שבניגוד לחברתה, אינה עוסקת מספיק בפעילות חברתית, ו-״צלצולי פעמונים״, קאבר יוצא דופן של כורם לקלאסיקה של אהובה עוזרי, שזכה לברכתה של המוזיקאית, עליה השלום. 

מיד עם יציאת האלבום, נשלחות עשרות הודעות אל תחנות הרדיו מטעם חברת התקליטים ״עננה״, הטוענת שהאלבום אינו שייך לכורם והיא אינה בעלת הזכויות ביצירות. מסע יחסי הציבור של האלבום נקטע והאלבום הופך לסוד שמור של הקהל הנאמן של כורם. 

מתוך הביקורות לאלבום:

״איה כורם באלבום החדש שלה, השלישי, "לאלף את הסוסים"  מצאה איך לשמור על העוגה ולאכול אותה. להמשיך ולפתח את מה שהיה לה באלבומיה הקודמים: שירים כתובים היטב, שירה מלאת הבעה, יכולת לעטוף אמירה אישית בפופ נעים... ועם זאת לצאת לדרך חדשה, להשמע יותר מדוייקת וחזקה ואישית מבעבר. היא הלכה לעיבוד ומצאה את עצמה.״

יואב קוטנר

״ברגעי השיא (ויש לא מעט) היא מצליחה לראשונה לדייק מספיק כדי להגיע למקום שכל כותב שירים מנסה להגיע אליו – ללכוד רגע.״

אמרי מרמור, חסר תרבות

 

״כורם נשמעת, במילותיה ובמוזיקה שלה, נטולת מגבלות. זה השלב שבו נחשפת היכולת המלאה של כורם״

מתן שרון, נענע